Marketing i reklama

Dwa biliony zapytań w wyszukiwarce Google

Dwa biliony zapytań w wyszukiwarce Google. Współczesny człowiek nie wyobraża sobie funkcjonowania bez internetu. Jedynie część starszego pokolenia nie korzysta z dobrodziejstw internetu. Kiedy poszukujemy towaru lub usługi, nie przeglądamy ogłoszeń w gazecie, czy telegazecie, ale otwieramy wyszukiwarkę Google i wpisujemy szukaną frazę. Po chwili otrzymujemy wyniki wyszukiwania. Wyszukiwarka jest narzędziem wygodnym, szybkim i wiarygodnym narzędziem informacyjnym. Dla firm to idealne miejsce na promocję. Pozycjonowanie stron to skuteczna metoda reklamowa, która zapewnia zwiększenie ruchu na stronie.

Nieograniczony potencjał pozycjonowanie

Walczyć o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google może każdy materiał, który uda się odczytać i indeksować robotom sieciowym Google. Tematyka witryn nie ma znaczenia. Pozycjonowanie stron opiera się na słowach kluczowych, a jego wartość marketingowa jest niemożliwa do oszacowania. Internauci każdego dnia wprowadzają do wyszukiwarki ogromną liczbę zapytań, szukają różnych rzeczy. Liczba zapytań stale rośnie, co jest związane z upowszechnieniem internetu i wzrostem liczby nośników globalnej sieci. W  1999 roku  Google odnotował miliard zapytań, w 2000 roku liczba zapytań wzrosła do 14 miliardów, w latach 2001-2003 było ponad 55 miliardów zapytań, w roku 2016  liczba zapytań osiągnęła trudną do wyobrażenia sumę 2 biliardów razy. Przytoczona statystyka najlepiej obrazuje szybkość rozwoju internetu i jego wagi dla światowej gospodarki i kontaktów społecznych. Pozycjonowanie stron ma kluczowe znaczenie dla lokalnego i globalnego biznesu. Obecność w wyszukiwarce Google pozwala na wyświetlanie reklamy firmy nawet kilkaset razy w ciągu dnia.

Popularność wyszukiwarki Google

Większość z nas każdego dnia wpisuje jakieś hasło w wyszukiwarkę Google. Już ponad 97% Polaków codziennie z niej korzysta – szuka informacji, usług, towarów, porównuje oferty. Większość ofert Polacy znajdują dzięki wyszukiwarce Google. Tylko obecność na wysokich pozycjach w Google gwarantuje zainteresowanie odbiorców. Według psychologów ludzie najczęściej przeglądają oferty wyświetlane na pierwszych pięciu stronach w wynikach wyszukiwania. Dlatego pozycjonowanie strony jest tak ważne dla funkcjonowania każdego biznesu. Im wyższa pozycja firmy w wyszukiwarce, tym większa szansa na kliknięcie i zaciekawienie potencjalnego klienta ofertą. Prawdą jest, że firma, która nie pozycjonuje stron, praktycznie nie istnieje w świadomości klienta, ponieważ odbiorca nie wie o jej istnieniu.

Korzyści z pozycjonowania w Google

Obecność w wyszukiwarce Google jest dzisiaj standardem. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce daje nieograniczoną przestrzeń reklamową. Z internetu korzysta niemal każdy – osoby młodsze i starsze. Interesującej witryny szukamy poprzez wpisanie frazy w Google. Dzięki pozycjonowaniu stron zwiększa się widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania i strona ma szansę pojawić się wtedy, kiedy jest poszukiwana przez odbiorcę. Dwa biliony zapytań w wyszukiwarce GoogleOczywiście, ukazuje się w towarzystwie innych ofert i konkuruje o chwilę uwagi internauty. Użytkownik zazwyczaj szuka konkretnej rzeczy lub usługi. Jeżeli na ekranie odbiorcy wyświetli się strona danej firmy, to trafiła ona do potencjalnego klienta, który jest zainteresowany ofertą i być może z niej skorzysta. Im lepsze pozycjonowanie strony, tym większa szansa, że internauta wybierze ofertę firmy X zamiast propozycji firmy Y. Pozycjonowanie strony sprawia, że dana witryna pojawia się na ekranie osoby, która zadała konkretne zapytanie. Nie jest przypadkowy odbiorca, tylko ktoś zainteresowany ofertą. Pozycjonowanie strony jest skuteczniejszą formą reklamy niż plakaty, billboardy, neony i wszystkie inne formy ulicznej promocji.  Reklama masowa trafia do przypadkowego człowieka jako jeden z wielu bodźców w ciągu dnia i najczęściej nie jest zapamiętywana. Pozycjonowanie stron poprawia widoczność witryny, co podnosi liczbę kliknięć na reklamowaną stronę. Klient wchodzi na witrynę z własnego wyboru. Tradycyjne reklamy mają jedną wadę – są obecne w życiu ludzi właściwie przez cały czas.  Strona internetowa, która ma wysoką pozycję w wyszukiwarce, jest odwiedzana wtedy, kiedy internauta ma potrzebę zapoznania się z jej treścią, bo poszukuje konkretnego towaru lub usługi. Reklama pojawia się wtedy, kiedy chce tego odbiorca. Pozycjonowanie stron wymaga czasu, aby osiągnąć dobre wyniki, ale efekt tych działań jest długofalowy. Oprócz wszystkich działań marketingowych w sieci, duże znaczenie dla biznesu i pozycji firmy ma opinia klientów. Zadowolony użytkownik wyśle link danej firmy swoim znajomym.

Im częściej firma pojawia się w wyszukiwarce Google, tym lepszym większym zaufaniem darzy ją potencjalny konsument. Służy to budowaniu marki i świadomości klientów. Zwiększanie pozycji w sieci, zawsze idzie w parze z większym ruchem na stronie. Każde odwiedziny danej witryny to szansa na to, aby odbiorca zapoznał się z ofertą i wykonał transakcję. Pozycjonowanie stron stało się standardem długofalowych działań marketingowych. 

Angielski Francuski Niemiecki Hiszpański